Excursie Mullerthal

14 augustus 2013 - Nommern, Luxemburg

excursie mullerthal 019Vandaag stond de excursie naar mullerthal op de planning. Bepakt en bezakt stonden we om 12:30 klaar voor vertrek. We moesten nog even wachten op de gids en een korte uitleg over de te nemen route.

We vertrokken met de auto naar het plaatsje Mullerthal. Via een sluiproute, vanwege de bezienswaardigheden onderweg, kwamen we aan bij een parkeerplaats naast een enorme rotswand. Hier was het beginpunt van onze eerste wandeling door de natuur van Luxemburg en wat een prachtig land is dit!

Langs een rotswand op een niet egaal pad, liepen we richting een waterval. De hele tour duurde ongeveer zo'n 20 minuten, maar is ook echt de moeite waard.

Een hoop foto's gemaakt, waarvan een kleine selectie in het album "excursie mullerthal" zijn geplaatst. Weer eenmaal bij de auto aangekomen vervolgde we onze rit naar het plaatsje "Berdorf" . Hier begonnen we aan een wandeling van ongeveer 1 1/2 uur dwars door het bos, tussen de rotsspleten door en zelfs door een grot. Dit laatste is niet echt aan te raden bij claustrofobie en hoogtevrees.

Na deze wandeling reden we terug via een rotsformatie die ze de "preekstoel" noemen. Hier hebben we een korte stop gehouden voor een kodakmomentje en zijn daarna via het kasteel van Beaufort teruggereden naar de camping.

De informatie folders zijn binnen van de omgeving, dus morgen maar eens kijken wat we allemaal nog meer kunnen beleven. Er zijn hier heel veel wandelroutes en zelfs een echte pelgrimtour, helaas is deze net iets te ver voor mij......40 kilometer heen, maar ook weer terug. Nee, ik zoek er wel 1tje die iets korter is.

1. Erwin en Cis:
    15 augustus 2013
    Wat zitten jullie in een geweldig mooie omgeving echt genieten dus... heerlijk al die foto's bekijken prachtig die natuur en jullie vakantie gezichten... groetjes van ons...