Zoutgrot vs Chateau-fort de Larochette

20 augustus 2013 - Nommern, Luxemburg

Vandaag stond in het teken van een kijkje bij de zoutgrot van Junglinster. Ongeveer 17 km van de camping vandaan. De heenweg ging voorspoedig en eenmaal op het adres gearriveerd te zijn, stonden we midden in een woonwijk waar geen zoutgrot te zien was. Nog maar eens op het internet kijken, maar hetzelfde adres bleef maar tevoorschijn komen. Ook op het informatiebord langs de weg niets te vinden van een zoutgrot. Inmiddels was ik helemaal klaar met de zoutgrot, die kon van mij gestolen worden, dus maar weer terg naar de camping. Onderweg kwamen we langs een ruïne, welke we al eerder vanaf de weg gezien hadden. We besloten te gaan kijken of we binnen konden kijken en dit was mogelijk. De foto's hiervan zijn weer te vinden in het fotoalbum. Voor een deel is het fort gerenoveerd en daar waar mogelijk hebben ze eens soort van schilderijen opgehangen om een impressie te geven van hoe de ruimte vroeger werd benut. Van een badkamer tot keuken en slaapkamer. Zelfs een klein kerkje midden in de eetzaal.

Eenmaal weer terug op de camping toch weer op de kaart kijken naar die zoutgrot. Ja het staat toch echt op de kaart samen met een barokkerk. Internet nog een keer geraadpleegd. Ti's maar goed dat we het niet gevonden hebben. Tim had nu al de grootste lol omdat mijn ideeën iedere keer een ramp zijn. De zoutgrot bleek een welness centrum te zijn, dus ja...je snapt natuurlijk wel dat ik dit nog heel lang zal moeten aanhoren.

1. Erwin en Cis:
    20 augustus 2013
    Hahaha mooi verhaal.... dat zal je inderdaad nog wel een poosje horen maar dat fort is ook geweldig geweest om te bezoeken zo aan de foto's te zien.
    Groetjes van ons