De vlindertuin in Grevenmacher

19 augustus 2013 - Nommern, Luxemburg

Gisteren naar de Vlindertuin in Grevenmacher geweest. Dit is makkelijker gezegd dan gedaan. Het adres opgezocht, dus we konden gaan. Een rit van 32.9 km ongeveer 45 minuten rijden. Grevenmacher ligt aan de moesel. Eenmaal aangekomen in het drop/stad grevenmacher konden we niet verder rijden omdat de weg opgebroken was of beter gezegd, helemaal weg. Omdat we in de buurt waren (volgens de route planner een minuut of 4) besloten we om in de motregen de auto te parkeren en verder te lopen. Nadat we eerst heel hard voorbij het adres zijn gelopen, toch maar de gps inschakelen en weer teruglopen. Ik had wel een plaatje gezien van het gebouw, maar was deze echt niet tegen gekomen in de straat waar we liepen. Eenmaal aangekomen op het ingevoerde adres, stonden we voor een hotel....dusss. Ja en nu. Een informatiebord opzoeken, maar hier stond de vlindertuin helemaal niet op. Oke, weer internet op om te kijken of het adres wel klopt, nee dus. We zaten wel in de buurt, maar moesten nog wel een stuk lopen. Eenmaal halverwege de weg, bleek het toch langer te zijn dan verwacht dus is tim teruggelopen om de auto te halen. Na een reis van 1 1/2 uur kwamen we dan eindelijk aan bij de vlindertuin en was het de reis waard? Nee niet echt...haha. Als je Amazonica in blijdorp gezien hebt, valt dit echt tegen. Wel hebben ze er heel veel mooie vlinders, maar de ruimte was erg beperkt en bij een temperatuur van 26.9 graden en een luchtvochtigheid van 90% ook nog eens bloedverziekend heet. Op de terugweg zijn we Duitsland nog even ingereden om wat te eten. Op naar de volgende activiteiten van deze week.

1. Erwin en Cis:
    19 augustus 2013
    De foto's zijn weer geweldig mooi... veel plezier bij de volgende activiteiten
    groetjes van ons