Dag 2

13 augustus 2013 - Nommern, Luxemburg

Na de hel van gisteren is dag 2 goed begonnen. Kindjes goed geslapen en wij ook redelijk. Ja, als je een bed van 1.80 breed gewend bent, is een bed van 1.40 wel heel erg klein en kort. De Luxemburgse nachten zijn behoorlijk koud en daar had Diablo wat moeite mee. Het fijne van een caravan is toch wel dat iedereen vanmorgen om 07.30 uur wakker was. Gisteren nog op de valreep vers brood kunnen bestellen voor deze ochtend. Na het ontbijt op naar de douche. Het ziet er allemaal super mooi en schoon uit. Deze camping werkt met een persoonlijk pasje. Deze pas moet je gebruiken om warm water uit de douche te krijgen, maar ook voor de afwas en het openen van de slagboom. Dit resulteert er dus in dat ik al 2 keer voor JAN...  terug kon naar de caravan voor het pasje. Niet zo heel erg denk je gezien de afstand tussen ons plekkie en het sanitair gebouw, z'n +/- 50 meter, maar alles gaat hier met een helling van 30% omhoog. Kan jullie vertellen, dat is niet bevorderlijk voor de kuiten.

Morgen hebben we excursie op het programma staan. Wat we precies gaan doen is niet helemaal duidelijk, maar we gaan naar watervallen en door grotten lopen. Er schijnt zelfs een moment te zijn dat we moeten kruipen, dus ja, ook xavi zal eraan moeten geloven. Tussendoor zal ik, als afgestuurde Japanse toerist, natuurlijk de nodige foto's moeten maken.